Ga direct naar de hoofdnavigatie Ga direct naar de content
Tekstgrootte: a a
Contrast:
Terug naar het nieuwsoverzicht

Lancering gedurfde campagne ‘Bij Amstelring werken mensenmensen’

8 januari 2024
Werkgeverscampagne Amstelring 2023
Vanaf 8 januari 2024 kan iedereen in Amsterdam, Amstelland-Meerlanden en Haarlemmermeer de nieuwe arbeidsmarktcampagne ‘Bij Amstelring werken mensenmensen’ zien.

De opvallende foto's en teksten hangen in abri's en bushokjes, staan in huis-aan-huis-bladen, op bedrijfsauto's en natuurlijk op social media. Met deze campagne profileert Amstelring zich op de arbeidsmarkt. En schetst daarmee ook een ander beeld van het werk in de ouderenzorg. Want daar heb je best wat ‘lef’ voor nodig.

Zichtbaar zijn

De arbeidsmarktcampagne heeft meerdere doelen: Amstelring als werkgever op de kaart zetten, de daadwerkelijke werving van nieuwe medewerkers een impuls geven en het het imago van het werk een boost geven.

"Het is belangrijk om je als werkgever te presenteren met een eigen gezicht, dat karakter en sfeer maar ook kansen en mogelijkheden laat zien", zegt Fleur Weisbard, projectleider arbeidsmarktcommunicatie. “Zoals met deze gedurfde campagne, die we samen met bureau RRAARR hebben ontwikkeld. We investeren in onze zichtbaarheid op een duurzame en onderscheidende manier. En we leggen de basis voor meer datagedreven werken en werven. Dat is niet alleen leuk, maar ook echt nodig in deze tijd van krapte op de arbeidsmarkt."

De campagne staat niet op zichzelf. In 2023 is er al een nieuwe website gelanceerd: werkenbijamstelring.nl . Daar staan de verhalen van medewerkers centraal.

Trotse werkgever

“Mensen hebben vaak een eenzijdig beeld van wat wij doen, welke functies er zijn en welke mensen er bij ons werken. Bij Amstelring koesteren we onze diversiteit", aldus Inge Borghuis, bestuurder. "Wij bieden banen waarbij je echt van betekenis kan zijn. Met deze campagne laten we zien wie we zijn. En je krijgt een heel ander beeld van onze cliënten: mensen met levenservaring en met humor. De mens (blijven) zien is ons uitgangspunt. En dat zie je terug in alles wat we doen. Ik ben dan ook heel trots op de mensen van Amstelring.”

Competenties in de spotlight

Amstelring is in beweging en zoekt mensen met en zonder zorgachtergrond.

Inge: "We kijken steeds meer naar competenties en ervaring. Als zorgorganisatie zijn we in beweging en leggen we meer nadruk op welzijn. Zo'n twee jaar geleden hebben we Blijmakers geworven: mensen uit andere sectoren die op zoek zijn naar meer betekenisvol werk. Daar hebben we heel veel reacties op gekregen.”

"Met deze campagne sluiten we daar op aan", licht Fleur toe, “met teksten als ‘tiktokkers’ en ‘grappenmakers’ gezocht. Naast deze campagne zetten we ook duurzaam in op behoud van medewerkers, onder andere door het bevorderen van interne mobiliteit. Want blije medewerkers zijn de beste ambassadeurs.”

Delen op social media: