Meld uw klacht via de klachtenregeling die staat omschreven in de folder Amstelring Klachtenregeling. De afhandeling van een klacht duurt maximaal 6 weken. Deze termijn kan eenmalig worden verlengd met 4 weken.
Wilt u in vertrouwen praten over uw klacht? Of hulp bij het indienen ervan? Ga dan naar een klachtondersteuner. U kunt rekenen op strikte geheimhouding.
Klachtondersteuner: |
Voor: |
|
Dhr. John Hilgers; Landelijke steunpunt (mede)zeggenschap (LSR) Kanaalweg 17, 3526 KL Utrecht Mobiel: 06 - 194 623 65 Mail: j.hilgers@hetlsr.nl Website: hetlsr.nl |
|
|
Mw. Ingeborg van de Poll Landelijke steunpunt (mede)zeggenschap (LSR) Kanaalweg 17, 3526 KL Utrecht Mail: i.vandepoll@hetlsr.nl Telefoon: 06 - 336 872 78 (bereikbaar op dinsdag, donderdag en vrijdag) Website: www.hetlsr.nl |
|
Voor klachten in het kader van de Wet zorg en dwang (Wzd) geldt dat er door de zorgkantoren regionaal cliëntvertrouwenspersonen zijn aangewezen. Deze kunnen u bijstaan bij klachten over de uitvoering van de Wzd.
Sinds 1 januari 2020 is de wet BOPZ vervangen door de Wet zorg en dwang (Wzd). De Wzd noemt zeven onderwerpen waarover op basis van de Wzd een klacht kan worden ingediend:
Cliëntvertrouwenspersonen Wzd
Voor klachten of vragen over de Wzd zijn onafhankelijke Cliëntvertrouwenspersonen Wzd aangesteld. Zij zijn in dienst van de organisatie Zorgstem, dus niet bij Amstelring. Zij kunnen antwoord geven op uw vragen over de Wzd, u vertellen wat uw rechten zijn, u ondersteunen bij het opstellen van een klachtbrief en u op andere manieren ondersteunen.
Voor vragen over uw rechten of uw situatie kunt u terecht bij Zorgstem.
Telefoon: (088) 678 10 00
Mail: info@zorgstemvertrouwenspersonen.nl
Website: www.zorgstemvertrouwenspersonen.nl
Bij Zorgstem is Annette Bonenkamp de onafhankelijke cliëntvertrouwenspersonen voor Amstelring.
Telefoon: 06 - 36 52 49 15
Bereikbaar: maandag t/m donderdag
Klachtencommissie Onvrijwillige Zorg
Sinds 1 januari 2020 is er een Klachtencommissie Onvrijwillige Zorg. Meer informatie daarover vindt u op www.kcoz.nl.