Veelgestelde vragen Ledenservice

Amstelring is er voor u. Wij willen u dan ook zo goed mogelijk informeren. Het kan voorkomen dat u een vraag heeft over ons aanbod waarop u nog geen antwoord heeft kunnen vinden. Kijkt u daarom eens bij deze Veelgestelde vragen.
Vragen en antwoorden over de diensten aan huis

Ik woon buiten het werkgebied. Kan ik dan toch van een dienst gebruikmaken?

Dat hangt af van de samenwerkingspartner, sommige diensten aan huis hebben een landelijke dekking of een regionale. Wij informeren u hier graag over. U kunt contact opnemen via 020 - 333 5100.

Kan de kapper ook ’s avonds bij mij thuis komen?

Ja, de kapper kan ook 's avonds bij u komen. Geef uw voorkeur op bij uw aanmelding; u betaalt hetzelfde tarief als overdag. Kijk voor meer informatie op de pagina over de Kapper aan huis.

Ik wil een pedicurebehandeling aanvragen, maar ik heb suikerziekte. Is dat een probleem?

Dat is geen probleem. Een aantal van onze pedicures is gespecialiseerd in diabetes- en reumabehandelingen. Kijk hiervoor op de pagina over de Pedicure aan huis.

Kan ik een dienst aanvragen voor familieleden of kennissen?

Iedereen kan een dienst aanvragen, ongeacht een lidmaatschap. Als u lid bent, heeft u echter wel ledenvoordeel. Als u op hetzelfde adres woont, kunt u voor een familielid met voordeel een dienst aanvragen.

Kan ik van elke dienst gebruikmaken?

Ja, u kunt van alle diensten gebruik maken. Ongeacht uw leeftijd en zonder indicatie. Als lid ontvangt u voordeel!

Vragen en antwoorden over de maaltijden aan huis

Hoe snel kan ik mijn eerste maaltijden krijgen?

Als u belt voor een maaltijdbezorging, wordt u binnen 2 werkdagen teruggebeld door de dienstverlener over de bezorging. Spoedbestellingen zijn ook mogelijk, bijvoorbeeld na ontslag uit het ziekenhuis.

Mijn man is diabeet en ik moet zoutarm eten. Zijn daar ook maaltijden voor?

Ja. De Koelverse maaltijden aan huis, Vriesverse maaltijden aan huis en Warme maaltijden aan huis hebben veel verschillende dieetmaaltijden. Variërend van natriumbeperkt tot vetbeperkt. Maaltijden geschikt voor diabeten, vegetarische maaltijden en maaltijden met het Halal-keurmerk.

Mijn moeder kan de maaltijden niet zelf meer in de vriezer leggen. Kan de bezorger dat doen?

Ja. De chauffeurs zijn zeer bereidwillig en gewend om te gaan met ouderen en beperkingen. Zo worden bijvoorbeeld cliënten die tijd nodig hebben om naar de deur te lopen weleens vooraf door de chauffeur opgebeld vanuit de auto zodat men daarvoor de tijd kan nemen. 

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als de chauffeur langskomt?

Als u daar vooraf geen afspraken over heeft gemaakt (bijvoorbeeld indien niet thuis: bij de buren afgeven), zal de chauffeur een kaartje in de bus doen waarop staat dat hij is langsgeweest. Afgeven bij de buren is mogelijk na overleg.

Wat is het verschil tussen een à la carte bestelling en een standaard dinerdoos?

Bij de Vriesverse maaltijden aan huis kunt u kiezen uit een standaard dinerdoos of een á la Carte bestelling.

Een à la Carte bestelling is een doos met 7 zelf uitgekozen maaltijden uit de catalogus. Deze bestelling is altijd persoonsgebonden en moet u een week van tevoren doorgegeven.
Een standaard dinerdoos is een doos met 7 maaltijden die de Maaltijdservice uitkiest. De levertijd is korter omdat deze uit voorraad leverbaar zijn. U kunt nog de dag voor de bezorging een bestelling opgeven, indien u vóór 12.00 uur bestelt.

Wat zijn de prijzen van de maaltijden en welke betaalwijze wordt gehanteerd?

De prijzen variëren:
U ontvangt één keer per maand een acceptgiro waarop de bestelde maaltijden staan vermeld. U hoeft de chauffeur dus niet te betalen of contant geld in huis te hebben.
Vragen en antwoorden over het cursusaanbod

Ik ben in verwachting van een meerling, maakt dat iets uit voor de startdatum van mijn zwangerschapscursus?

Ja. De kans bestaat dat u iets eerder zult bevallen. Eerder starten met een Zwangerschapscursus is dus wenselijk.

Ik ben in verwachting van mijn 2e/3e/4e kindje. Kan ik ingedeeld worden met andere vrouwen die ook van hun 2e/3e/4e kind in verwachting zijn?

Dit is helaas plantechnisch erg lastig. Uiteraard is overleg met de docente mogelijk, om te kijken of er aan uw wens kan worden voldaan.

Ik heb me via internet aangemeld voor een cursus maar ik hoor daar maar niets over. Wat nu?

Normaal wordt u binnen 2 werkdagen na uw aanmelding teruggebeld door de docente. Heeft u nog niets gehoord, neem dan even contact met ons op. Wellicht is er iets niet helemaal goed gegaan met de aanmelding. Bel: 020 - 333 5100 of stuur een mail
 
Ik heb mij ingeschreven voor een zwangerschapscursus, wanneer ga ik beginnen?
 
U kunt uw eigen startdatum  kiezen op de pagina Zwangerschapscursus. Ook kunt u na aanmelding met de docent overleggen wat de meest geschikte datum is om met de cursus te beginnen.
 
Ik mis een les van de cursus die ik volg, heeft dat consequenties?
 
Dat ligt eraan welke cursus u volgt. Overleg dit even met de docent.
 

Mijn zusje/vriendin is ook in verwachting en wij willen ingedeeld worden in dezelfde groep. Kan dat?

Als de vermoedelijke bevallingsdata dicht bij elkaar liggen en u wilt op dezelfde locatie les krijgen zal dat waarschijnlijk geen probleem zijn. Overleg met de docent of dit mogelijk is.

Wanneer moet ik mij opgeven voor een zwangerschapscursus?

Vóór de vijfde maand van uw zwangerschap dient u zich op te geven voor de Zwangerschapscursus. Bent u in verwachting van een meerling, dan liefst nog eerder. Geeft u zich op tijd op!

Vragen en antwoorden over het lidmaatschap

Als ik ga verhuizen, verhuist mijn lidmaatschap dan mee?

Als u binnen het werkgebied van Amstelring blijft wonen, verhuist het lidmaatschap gewoon met u mee. U dient wel uw adreswijziging zelf aan ons door te geven.

Buiten onze regio is het NIET mogelijk het betaalde lidmaatschap over te zetten naar een andere zorginstelling. 

Ik ben net lid geworden, hoe lang duurt het voordat ik mijn Ledenpas krijg?

Een keer per 2 weken verzenden wij alle lidmaatschapspasjes naar onze nieuwe leden van wie de betaling is verwerkt.

Ik heb nog geen acceptgiro ontvangen voor betaling van de contributie voor het lidmaatschap maar ik krijg nu wel een herinnering.

Indien u al bekend bent bij ons als lid en geen acceptgiro heeft ontvangen, belt u dan met 020 - 333 5100. Wij sturen u een factuur toe.

Kan het lidmaatschap worden overgenomen door een zoon of dochter op hetzelfde adres?

Ja, uw lidmaatschap kan worden overgenomen want uw lidmaatschap geldt voor een huishouden op één adres. U kunt uw wijziging schriftelijk of telefonisch via 020 - 333 5100 aan ons doorgeven.

Kan ik mijn lidmaatschap ook vergoed krijgen?

Ja, u kunt ook gratis lid zijn. Sommige zorgverzekeraars vergoeden bij bepaalde aanvullende verzekeringen het lidmaatschap van een thuiszorgorganisatie. Vraag dit na bij uw eigen zorgverzekering.

Wanneer ontvang ik mijn Ledenpas?

Als u per automatische incasso betaalt, ontvangt u de ledenpas nadat wij de jaarlijkse contributie van uw rekening hebben afgeschreven. 
 

Betaalt u per acceptgirokaart? Na betaling van de factuur ontvangt u uw nieuwe ledenpas.

Vragen en antwoorden over uw persoonlijke gegevens

Waar worden mijn persoonlijke gegevens voor gebruikt?

Uw persoonlijke gegevens worden uitsluitend gebruikt voor onze administratie, voor aanbiedingen van Medipoint Thuiszorgwinkel Amstelring en nieuws over ons aanbod. Zij zullen niet worden verstrekt aan derden.