Ga direct naar de hoofdnavigatie Ga direct naar de content
Tekstgrootte: a a
Contrast:

Gun uzelf het gemak

Kunt u de was niet meer zelf doen? Of besteedt u uw tijd liever aan andere dingen? Kies dan voor het comfort en gemak van de Wasservice aan huis. Uw was wordt thuis opgehaald en weer netjes gevouwen en gestreken bij u afgeleverd. Geen omkijken meer naar uw dagelijkse was!

“De mensen in de wijk Bovenkerk in Amstelveen zal de naam wasserij De Zwaan aan de Noorddammerlaan nog wel iets zeggen”, vertelt Nicolette Slenders van het familiebedrijf Slenders Wasserij Stomerij. “Van oorsprong komen we uit Haarlem. Na de oorlog hebben we onze activiteiten samengevoegd met wasserij De Zwaan in Bovenkerk. Twee neven Slenders stonden aan het roer van dit bedrijf. In de begintijd in Bovenkerk wasten we voor zowel de zakelijke als particuliere markt, maar op een gegeven moment zag mijn vader dat de was van grote bedrijven zoals bijvoorbeeld hotel Krasnapolsky en de kleine was van particulieren niet meer te combineren viel.”

Slenders Wasverzorging

“Alle kleine bedrijven en particuliere klanten zijn indertijd in een nieuw bedrijf ondergebracht onder de naam Slenders Wasverzorging. Hiermee gingen we terug naar Haarlem, waar we ooit zijn begonnen. We hebben toen veel klandizie meegenomen uit de regio Amstelveen. Nu we de klanten van Newasco hebben overgenomen via Amstelring Ledenservice sluit dit natuurlijk heel mooi aan.”

Ophalen en bezorgen

“Doordat veel collega’s ons benaderen wanneer zij met de particuliere markt stoppen, strekt ons werkgebied zich inmiddels uit van Zaandam tot en met Leiden en van de kust tot en met Utrecht. Omdat het werkgebied zo uitgestrekt is, hebben we vaste dagen dat we de plaatsen bezoeken. Op die manier rijden we zo efficiënt mogelijk, ook wat kosten en milieu betreft.”

Nieuwe klant

“Het opstarten met een nieuwe klant gaat heel eenvoudig. Via Amstelring Ledenservice ontvangen wij uw aanvraag, waarna wij binnen twee werkdagen terugbellen om een afspraak te maken. Aan de hand van uw adres informeren wij u welke dag we bij u komen. De eerste keer kunt u uw was meegeven in een vuilniszak die u met een briefje voorziet van uw naam en adres. Na een zorgvuldige behandeling van uw wasgoed, ontvangt u deze in een katoenen waszak schoon en gestreken retour. Via deze katoenen waszak kunt u uw vuile wasgoed de volgende keer weer meegeven. Uiteraard wassen we deze waszak ook.”

Flexibel merksysteem

“Ervaring leert dat mensen het niet fijn vinden als we een barcode of naam in hun kleding aanbrengen. Daarom hebben we gekozen voor een flexibel merksysteem. Tijdens het verwerken van de was brengen we een tijdelijke sticker aan die we na de verwerking weer verwijderen.”

Verwerking

“Eventuele wensen kunt u gemakkelijk kenbaar maken, hier houden we zo veel mogelijk rekening mee. Wanneer de vuile was bij ons binnenkomt, sorteren we de was uit op welke behandeling het nodig heeft. Al het bedlinnen wordt gemangeld. Veel mensen vinden lakens die glad gesteven aanvoelen prettig slapen. Nadat alle was is verwerkt, vouwen we het wasgoed op of hangen we bepaalde kleding op hangers. Daarna sorteren we het wasgoed uit per klant en beginnen we met het opbouwen van de waszak. Onderop komt het beddengoed, gevolgd door de theedoeken en grote handdoeken en we eindigen met de T-shirts en het ondergoed.”

Maatschappelijk betrokken

“We hebben vaste chauffeurs die bij de mensen komen. Zij werken inmiddels vijftien jaar bij ons. Wij vinden het belangrijk dat onze mensen een sociaal hart hebben en opmerkzaam zijn als zaken anders gaan dan gebruikelijk. Als een klant elke week opendoet en opeens niet, dan onderneemt de chauffeur stappen. Hij belt naar de zaak en vraagt of we een contactpersoon kunnen inschakelen om na te gaan of alles goed is. Soms horen we dat iemand daags ervoor is opgenomen. We hebben ook weleens de politie moeten inschakelen, omdat er iemand op de grond lag in de badkamer.

Servicegericht

De heer Vermeulen is inmiddels alweer vier jaar klant bij Slenders Wasverzorging: “Ik ben heel tevreden over deze wasservice. Ik geef al mijn was mee, van ondergoed tot spijkerbroeken en van zakdoeken tot beddengoed. Een week later ontvang ik alles keurig netjes weer terug, alles kan zo de kast in! Sommige kledingstukken krijg ik apart verpakt terug, zoals overhemden of een wintertrui. De chauffeurs zijn heel vriendelijk en servicegericht. Afhankelijk van hun programma nemen ze echt de tijd voor je.”

Nog meer service

U kunt bij Slenders Wasserij Stomerij ook terecht voor alleen strijkwerk, reparaties en verstelwerk, het laten reinigen van vloerkleden en gordijnen.

Artikel uit Amstelring Plus 2 - mei 2020