IK ZORG

Amstelring_IK ZORG campagne
Heel Nederland gaat het horen: IK ZORG. Want dat is het statement van de landelijke publiekscampagne van VWS die op 1 november 2018 van start gaat. Met mooie foto's en indrukwekkende verhalen laten medewerkers zien wat de meerwaarde is van een baan in de zorg. En wat het je brengt qua levenservaring, voldoening en werkplezier.

IK ZORG campagne

Waarom kiezen sommige mensen op hun 42e jaar opeens voor een baan in de zorg? Hoe komt het dat anderen al vanaf jonge leeftijd weten dat zij iets in de zorg willen doen? Wat maakt het werk zo bijzonder? En waarom ben je na een dag hard werken trots op jezelf?

VWS vraagt medewerkers in de zorg- en welzijnssector om hun eigen verhaal via social media te delen. En om anderen uit te nodigen na te denken over een baan in de zorg.

Bekijk deze mooie #ikzorg film

Deel jouw verhaal: #ikzorg

De campagne is een samenwerking van het ministerie van VWS en organisaties in de zorg en welzijn. Ook Amstelring steunt deze campagne. Zo zullen alle Facebookpagina's van Amstelring hun headerfoto tijdelijk wijzigen in het campagnebeeld van IK ZORG. En Amstelring deelt op haar social kanalen verhalen van mensen uit de zorg.

Heb jij een inspirerend verhaal over jouw werk in de zorg? 
Deel het via social media met de hashtag #ikzorg of stuur het naar communicatie@amstelring.nl

Waarom een landelijke campagne?

Er werken al 1,2 miljoen mensen in de zorg en welzijn. Dat is fantastisch! Maar toch voorzien we dat er in 2022 een tekort van 122.000 medewerkers is. Dat komt door de vergrijzing (meer mensen worden ouder), het hogere aantal chronisch zieken en naar verhouding minder werkende (jonge) mensen. Via de publiekscampagne IK ZORG laten we zien dat de zorg een fijne plek is om te werken. 

Voor alle inwoners van Nederland - jong en oud - is het belangrijk dat meer mensen kiezen voor een baan in de zorgsector.

Meer lezen