Ga direct naar de hoofdnavigatie Ga direct naar de content

Digitaal contact

In verband met de landelijke maatregelen in de strijd tegen het coronavirus zijn de zorglocaties van Amstelring voor onbepaalde tijd gesloten voor bezoek. Maar dat betekent niet dat u geen contact kunt hebben met uw dierbare. En wij gaan u helpen toch een beetje gezelligheid naar binnen te halen.

Er zijn diverse digitale mogelijkheden om contact met uw dierbare te hebben:

Bellen met mobiele telefoon

U kunt uiteraard gewoon bellen met uw dierbare. In het geval dat uw dierbare niet is voorzien van een telefoon, kunt u deze komen brengen naar de locatie. U mag niet binnenkomen, maar u mag de telefoon wel afgeven. Ook vragen wij om uzelf en andere contacten alvast in de telefoon te zetten. We adviseren u om een sticker op de telefoon te plakken met de naam van uw dierbare en afdelingsnaam.

Iedere mobiele telefoon met een simkaart (prepaid of abonnement) voldoet.

Ook een tablet kan gebracht worden. Ook hiervoor geldt graag een sticker op de tablet met de naam van uw dierbare en afdelingsnaam.

 Videobellen via Whatsapp 

 Om uw dierbare ook te kunnen zien en vice versa is het mogelijk om te videobellen. Hiervoor is het nodig dat uw dierbare beschikt over een mobiele telefoon, zie de informatie hierboven. 

Extra uitleg hierover kunt u op www.amstelring.nl/whatsapp vinden.

Als het niet kan of lukt

Het kan natuurlijk dat dit niet lukt of dat u het niet kunt regelen. Bijvoorbeeld omdat u in het buitenland zit en er niemand is die een telefoon kan afgeven op de locatie. In dat geval zijn er mobiele telefoons beschikbaar van Amstelring. De nummers zullen gedeeld worden met u via de mail of telefonisch. Videobellen kan dan wederom via Whatsapp tot stand komen.

Het is ook mogelijk dat u uitgenodigd wordt door een medewerker van Amstelring voor videovergaderen via Hangouts Meet. Hiervoor is alleen een emailadres nodig van u. Per mail ontvangt u dan een link.

Extra uitleg hierover kunt u op www.amstelring.nl/hangouts vinden. Indien u hier meer over wilt weten, kunt u contact opnemen met ons serviceteam.                        

 Zorggegevens via Caren           

Het is ook belangrijk om op de hoogte te blijven van hoe het met uw dierbare gaat. Caren is een digitaal dossier voor cliënten, familieleden en eventuele andere betrokkenen. Via Caren kan er meegekeken worden in het zorgdossier. Zo heeft u via Caren inzage in bijvoorbeeld het zorgplan en de rapportages. Vanwege de werkdruk van de verzorgenden worden alleen de noodzakelijke dingen in het zorgdossier genoteerd.

We vragen u terughoudend te zijn in het sturen van berichten aan de zorgmedewerkers, zij hebben het vaak te druk om berichten te beantwoorden. In spoedgevallen kunt u natuurlijk wel direct contact opnemen met de zorgmedewerkers.

Als de cliënt wilsbekwaam is, dan bepaalt de cliënt zelf wie toegang krijgen tot het dossier. Is de cliënt wilsonbekwaam, dan bepaalt de eerste contactpersoon wie toegang krijgen tot het dossier. 

Gebruikt u Caren nog niet, dan kunt u hier toegang toe krijgen door een mail te sturen aan serviceteam@amstelring.nl

Voor meer informatie verwijzen we graag naar de website van Amstelring: www.amstelring.nl/caren

Heeft u vragen?

We proberen iedereen zo volledig en precies mogelijk te informeren. Toch betekent dat niet dat het altijd goed gaat.

Heeft u vragen? Stel uw vraag aan het serviceteam van Amstelring via het nummer 020-3335999 of per mail: serviceteam@amstelring.nl. Wij regelen dan dat uw dierbare op de locatie geholpen wordt door een van onze medewerkers op locatie. Is uw e-mailadres nog niet bij ons bekend, dan kunt u ook dat doorgeven aan het serviceteam.

Wij vinden contact en de gezelligheid die dat met zich meebrengt belangrijk. En nu des te meer.